Poxel Appoints Khoso Baluch to its Board of Directors

Poxel SA, today announced the appointment of Khoso Baluch to its Board of Directors. Mr. Baluch will serve as an independentdirector and will further strengthen the Board by providing additional business strategyexpertise on a worldwide basis. Khoso Baluch is senior vice president & President European Region at UCB, the global biopharmaceutical company. Prior to joining UCB, Khoso worked for Eli Lilly & Co for 24 years, holding international positions spanning Europe, the Middle East and the United States in General Management,Business Development, Market Access and Product leadership. Khoso was appointed Vice President of U.S. Diabetes and Family Health Business unit during his tenure at Lilly. He served as a Board Member of the Juvenile Diabetes Research Foundation, Indiana Chapter, and was Chair of the nomination committee. He also served at the American Diabetes Association National Industry Advisory Board. Khoso is also a member of the World Federation of Advertisers (WFA) Executive Committee.

Mr. Thierry Hercend, MD, PhD and chairmanof the board, commented: "We are very pleased to have Mr. Baluch serve on our board. With his long-standing, internationalexperience and know how in the pharmaceutical industry, especially his deep expertise in the Type 2 diabetes space and his extensive network in the diabetes community, Khoso will make a significant contribution to Poxel as it moves forward over the coming years."

Khoso Baluch added: "I look forward to working with the Poxel team to further enhance the value and the commercialopportunity of its lead program for diabetes.Imeglimin, Poxel’s very promisingantidiabetic product represents a newtreatment option for the rapidly growing needs of Type 2 diabetic patients. I am excited to be a part of this novel therapyapproach with a company dedicated to helping diabetes patients achieve a better quality of life."

Poxel, founded in 2009, is a biopharmaceutical company developing innovative first-in-class drugs, with a primary focus on Type 2 diabetes. The company develops drug candidates to clinical proof-of-concept before seeking pharmaceutical industry partners. Poxel was spun out from Merck Serono. It operates independently as a lean organization with strong in-house drug development expertise.

Poxel's product pipeline consists of several first-in-class Type 2 diabetes products, including Imeglimin in phase II development. Recently, Imeglimin has also shown significant clinical benefits in Type 2 diabetes, when added to sitagliptin. The Phase II study achieved the primary and secondary endpoints. Previously, Imeglimin has shown incremental efficacy as an add-on therapy to metformin, in patients inadequately controlled by monotherapy. In addition, Poxel develops direct AMPK activator compounds with one being close to entering phase I clinical trials for the treatment of Type 2 diabetes.

For more information, please visit www.poxel.com.

Mrs. Pascale Malgouyres
Business Development and Marketing Director
Phone: +33 437 372 012

MC Services AG
Mr. Raimund Gabriel
Managing Partner
Phone: +49 89 2102 280

Poxel accueille Khoso Baluch au sein de son Conseil d’administration

Poxel SA a annoncé l’arrivée de Khoso Baluch au sein de son Conseil d’administration. En tant que directeurindépendant, M. Baluch renforcera le Conseil d’administration grâce à son expertisestratégique au niveau international. Khoso Baluch est Directeur général adjoint et Président de la multinationalepharmaceutique UCB pour l’Europe. Avant de rejoindre UCB, Khoso a travaillé pendant 24 ans pour Eli Lilly & Co. Il y a occupédifférents postes en Europe, au Moyen-Orient et aux Etats-Unis dans la direction générale, le développement commercial, l’accès au marché et la gestion de produits. Pendant son mandat chez Lilly, Khoso a été nommé vice-président de l’unité Diabète et Santé publique pour les Etats-Unis. Il a fait partie du conseil d’administration de la Juvenile Diabetes Research Foundation, section Indiana, et a occupé le poste de président du comité des nominations. Il a également fait partie du conseil national de l’American Diabetes Association. Khoso est membre du conseil exécutif de la Fédération mondiale des annonceurs (FMA).

M. Thierry Hercend, Docteur en Médecine, Docteur en Sciences et Président du Conseil d’administration de Poxel, déclare :

« Nous sommes très heureux d’accueillir M. Baluch au sein de notre conseil. Khoso a une longue expérience et possède une grande connaissance de l’industrie pharmaceutique au niveau mondial. Grâce à son savoir-faire unique dans le domaine du diabète de type 2 et à son réseau de relations étendu dans la communauté scientifique, il jouera un rôle central pour l’évolution de Poxel ces prochaines années. »

Khoso Baluch ajoute : « Je me réjouis de collaborer avec l’équipe de Poxel, de développer sa valeur et le potentiel commercial de son programme principal pour le diabète. L’imeglimine,l’antidiabétique très prometteur développé par Poxel, est une nouvelle option thérapeutique pour les patients diabétiques de type 2, qui sont toujours plus nombreux. Je me réjouis de contribuer à cette approche thérapeutique originale, au sein d’une entreprise qui cherche avant tout à améliorer la qualité de vie des patients. »

A propos de Poxel SA

Fondée en 2009, Poxel est une société biopharmaceutique qui développe des médicaments innovants et exclusifs, en particulier pour le traitement du diabète detype 2. La société développe des traitements originaux avant de rechercher des partenaires dans l’industrie pharmaceutique.Devenue indépendante de Merck Serono,

Poxel est aujourd’hui une structure légère, dotée d’un savoir-faire étendu dans les domaines du développement et du commerce des médicaments.

Les produits développés par Poxel comprennent plusieurs médicamentsexclusifs pour le traitement du diabète detype 2, dont l’Imeglimine, actuellement enphase 2 de son développement.Récemment, l’Imeglimine a montré des avantages cliniques significatifs pour le traitement du diabète de type 2 en association avec la stiagliptine. L’étude de phase 2 a atteint ses objectifs primaires et secondaires. Auparavant, l’Imeglimine s’était révélée capable d’augmenter l’efficacité de la metformine lorsqu’elle lui était associée chez les sujets en échec d’une monothérapie par metformine. Par ailleurs, Poxel développe des activateurs directs de l’AMPK. L’un d’entre eux est sur le point d’entamer la phase 1 des études cliniques pour le traitement du diabète de type 2.

Pour plus d’informations, veuillez vous rendre sur www.poxel.com

Contacts médias

Mrs. Pascale Malgouyres