POXEL to Present New Imeglimin Clinical Results at the ADA 75th Scientific Sessions

--Poster Presentation on Full Data Analysis of Imeglimin Phase 2b--
--Webcast and Conference Call to Discuss New Clinical Data and Provide Corporate Update--

Lyon, France, June 2, 2015 - POXEL SA (Euronext: POXEL), a biopharmaceutical company developing innovative drugs to treat type 2 diabetes, today announced that the Company will present full data analysis of a Phase 2b trial for their drug candidate Imeglimin at the upcoming American Diabetes Association (ADA) 75th Scientific Sessions in Boston, MA, on Saturday, June 6 and Sunday, June 7.

“Corroborating the top line results released in December 2014, Poxel is excited to have the opportunity to provide details on the remarkable efficacy and safety/tolerability results of our Imeglimin Phase 2b trial at the prestigious ADA meeting. Presenting at this well-attended conference enables the recognition of Imeglimin’s true novelty and promise for diabetic patients,” commented Thomas Kuhn, CEO of Poxel.

Poxel is actively progressing Imeglimin development worldwide. The Company’s management will host a conference call and webcast to provide a complete view of this development and to discuss Imeglimin’s clinical profile on Tuesday, June 9, 2015 at 12:00 p.m. EDT.

ADA Presentation

Abstract: Dose-Ranging Study to Determine the Optimum Dose for Imeglimin, a Novel Treatment for Type 2 Diabetes (# 1169-P)

Guided Audio Poster Tour: Saturday, June 6, 11:30 - 12:30 PM, Session 3-CT-PT02 - Novel Oral Agents, Boston Convention Center, Hall B - Poster Hall

General Poster Presentation: Sunday, June 7, 12:00 - 2:00 PM, Boston Convention Center, Hall B - Poster Hall

Conference Call and Webcast

The call can be accessed by dialing one of the numbers listed below five minutes prior to the start of the call and providing the conference ID 58212381.

US Toll-Free: (877) 293-6124
International: +1 (678) 562-4238
Local Dial-In Numbers:
France, Paris: 0170807153
Germany, Berlin: 030726167368
Japan, Tokyo: 357674011
Netherlands, Amsterdam: 0207075535
Switzerland, Zurich: 0445801733
United Kingdom, London: 02031070289

An audio webcast of the conference call can be accessed by logging onto http://edge.media-server.com/m/p/ysxfoukt or on the Poxel website at www.poxel.com. A replay of the webcast will be available on Poxel’s website shortly after the conclusion of the call and will be archived there for 30 days following the call.

Poxel uses its unique development expertise in metabolism to advance a pipeline of truly novel products currently focused on type 2 diabetes. Our first-in-class lead product, Imeglimin, targeting mitochondrial dysfunction, has successfully completed phase 2 development in the US and EU and has entered clinical development in Japanese subjects. We are advancing our second program, PXL770, a direct AMPK activator, through clinical proof-of-concept. We will generate further growth through strategic partnerships and pipeline development. (Euronext: POXEL, www.poxel.com

Gretchen Schweitzer or Anca Alexandru
aalexandru@macbiocom.com

Poxel présente de nouveaux résultats cliniques sur l’Imeglimine à l’occasion de la 75ème édition des sessions scientifiques de l'American Diabetes Association (ADA)

- Présentation d’un poster sur l’analyse complète des résultats de phase 2b de l’Imeglimine
- Conférence téléphonique pour discuter des nouvelles données cliniques et donner une mise à jour sur les activités de l’entreprise

Lyon, France, 2 juin, 2015 - POXEL SA (Euronext : POXEL - FR0012432516), société biopharmaceutique développant des médicaments innovants pour traiter le diabète de type 2, annonce aujourd'hui qu’elle présentera une analyse complète des données de l’étude de phase 2b pour son candidat-médicament l’Imeglimine, au prochain congrès de l’American Diabetes Association (ADA) à Boston, MA, le samedi 6 Juin et le dimanche 7 Juin.

« Corroborant les premiers résultats divulgués en décembre 2014, Poxel est heureux d'avoir la possibilité d’apporter plus de détails sur la très bonne efficacité et la très bonne tolérance comme sécurité d’emploi de l’Imeglimine, à l’occasion de la prestigieuse réunion de l’Association Américaine de Diabétologie. Effectuer une présentation à l’occasion de cette conférence très suivie confère à l’Imeglimine une reconnaissance en tant que véritable nouveauté, ainsi qu’une promesse pour les patients diabétique », a commenté Thomas Kuhn, Directeur Général de Poxel.

Poxel progresse activement dans le développement de l’Imeglimine sur le plan mondial. La Direction de la Société tiendra une conférence téléphonique retransmise sur internet pour fournir une vue complète de ce développement et discuter du profil clinique de l’Imeglimine le mardi 9 Juin 2015 à 12h00, heure de Boston (18h00, heure de Paris).

Présentations au congrès de l’ADA

Résumé : Etude d’escalade des doses visant à déterminer la dose optimale pour l’Imeglimine, un nouveau traitement pour le diabète de type 2 (poster numéro 1169-P).

Présentation audio-guidée du poster : le samedi 6 juin à 11h30, Session 3-CT-PT02 – Nouveaux agents oraux, Boston Convention Center, Hall B – Hall des posters.
Session de présentation générale : le dimanche 7 Juin, de 12h00 à 14h00, Boston Convention Center, Hall B - Hall des posters.

Conférence téléphonique retransmise sur internet

La conférence téléphonique est accessible en composant l'un des numéros indiqués ci-dessous, cinq minutes avant le début de l'appel en fournissant l'identification de la conférence 58212381.

Etats-Unis (numéro gratuit) : (877) 293-6124
International : +1 (678) 562-4238

Numéros locaux à composer :

France, Paris : 01 70 80 71 53
Allemagne, Berlin : 030726167368
Japon, Tokyo : 357674011
Pays-Bas, Amsterdam : 0207075535
Suisse, Zurich : 0445801733
Royaume-Uni, Londres : 02031070289

Une retransmission audio sur internet de la conférence téléphonique sera accessible en se connectant sur http://edge.media-server.com/m/p/ysxfoukt ou sur le site web de Poxel www.poxel.com.

Une rediffusion de la conférence sera disponible sur le site de Poxel peu de temps après la fin de l'appel et y sera archivée pendant 30 jours suivant la conférence.

Poxel s’appuie sur son expertise unique du développement dans le métabolisme pour faire avancer un portefeuille de produits véritablement innovants, concentré actuellement sur le diabète de type 2. Notre produit le plus avancé, premier d’une nouvelle classe thérapeutique, l’Imeglimine, cible le dysfonctionnement mitochondrial. L’Imeglimine a terminé avec succès son développement de phase 2 aux les États-Unis et en Europe et est entré en développement clinique chez des sujets japonais. Nous avançons notre deuxième programme, le PXL770, un activateur direct de l’AMPK, jusqu’à la preuve du concept clinique. Nous générerons de la croissance grâce à des partenariats stratégiques et le développement de notre portefeuille. (Euronext : POXEL, www.poxel.com)

Gretchen Schweitzer ou Anca Alexandru
aalexandru@macbiocom.com