Poxel Announces Upcoming Presentations on New Imeglimin Data at Two Key Scientific Conferences

--Presentations Elucidating Imeglimin’s Unique Mechanism of Action Targeting Mitochondrial Bioenergetics and Confirming Clinical Benefits of this Novel Mechanistic Approach--

Lyon, France, October 7, 2015 - POXEL SA (Euronext: POXEL), a biopharmaceutical company focused on the development of innovative drugs to treat type 2 diabetes, announced today that the Company will present new data for its lead program, Imeglimin, at two respected scientific forums in Europe and the US. Specifically, the Company will present at the 6th World Congress on Targeting Mitochondria in Berlin, Germany, October 28-30, 2015. In addition, the Company has had an abstract accepted for poster presentation at the World Congress on Insulin Resistance, Diabetes & Cardiovascular Disease Congress (WCIR) in Los Angeles, California, November 19-21, 2015.

Targeting Mitochondria Congress

‘Imeglimin, a New Mitochondria Targeted Agent for Type 2 Diabetes Treatment’ will be presented Friday, October 30th, 9:20 – 10:05 CET. This presentation will provide insights into the unique mitochondrial mechanism of action for Imeglimin leading to its ability to increase both glucose-dependent insulin secretion and sensitivity, the two key defects of Type 2 diabetes.

World Congress on Insulin Resistance and Cardiovascular Diseases

An abstract entitled, ‘Imeglimin, a New Oral Anti-Hyperglycemic Agent Controls Both Fasting and Post-Prandial Glucose Through an Improvement in Both Insulin Secretion and Insulin Sensitivity,’ was accepted for poster presentation at the WCIR in November. The data will provide additional detail on Imeglimin’s unique mechanism of action and its clinical benefits for Type 2 diabetes patients in context of the results of an 18-week phase 2 trial, for which the topline results were publicized in June 2015.

Poxel will announce the results through a press release at the time of the data presentations.

Poxel uses its unique development expertise in metabolism to advance a pipeline of truly novel products currently focused on type 2 diabetes. Our first-in-class lead product, Imeglimin, targeting mitochondrial dysfunction, has successfully completed Phase 2 development in the US and EU and has entered clinical development in Japanese subjects. We are advancing our second program, PXL770, a direct AMPK activator, through clinical proof-of-concept. We will generate further growth through strategic partnerships and pipeline development. (Euronext: POXEL, www.poxel.com)

Anca Alexandru or Gretchen Schweitzer
aalexandru@macbiocom.com

Poxel annonce la présentation de nouvelles données sur l’Iméglimine lors de 2 congrès scientifiques majeurs

Ces données mettront en lumière le mécanisme d’action unique de l’Iméglimine ciblant la bioénergétique mitochondriale et confirmant les bénéfices cliniques de cette nouvelle approche mécanistique

Lyon, France, 7 Octobre 2015 - POXEL SA (Euronext : POXEL - FR0012432516), société biopharmaceutique développant des médicaments innovants pour traiter le diabète de type 2, annonce aujourd'hui qu’elle présentera de nouvelles données sur son candidat-médicament le plus avancé, l’Iméglimine, à l’occasion de deux forums scientifiques d’importance en Europe et aux États-Unis. La Société présentera ces données lors du 6ème congrès mondial sur la cible mitochondriale, qui se tiendra à Berlin du 28 au 30 octobre 2015. Un des résumés de la Société a par ailleurs été sélectionné pour une présentation-poster lors du congrès mondial sur l’insulino-résistance, le diabète et les maladies cardio-vasculaires (WCIR), qui se tiendra à Los Angeles du 19 au 21 novembre 2015.

Congrès sur la cible mitochondriale

« Imeglimin, a New Mitochondria Targeted Agent for Type 2 Diabetes Treatment » sera présenté le vendredi 30 octobre 2015 entre 9h20 et 10h05 (heure de l’Europe de l’ouest). Cette présentation détaillera le mécanisme d’action unique de l’Iméglimine lui conférant ces propriétés d’augmentation de la sécrétion d’insuline de manière glucose-dépendante et d’amélioration de la sensibilité à l’insuline, ces deux défauts étant à la base de la physiopathologie du diabète de type 2.

Congrès mondial sur l’insulino-résistance, le diabète et les maladies cardio-vasculaires

Un résumé titrant, “Imeglimin, a New Oral Anti-Hyperglycemic Agent Controls Both Fasting and Post-Prandial Glucose Through an Improvement in Both Insulin Secretion and Insulin Sensitivity”, a été sélectionné pour une présentation sous forme de poster au 13ème WCIR qui se déroulera en novembre prochain. Ces données préciseront encore davantage le niveau d’information disponible relatif au mécanisme d’action de l’Iméglimine et sa transposition en termes de bénéfices cliniques, au travers  des résultats d’une étude de phase 2 menée sur 18 semaines et dont les résultats généraux ont été annoncés en juin dernier.

Poxel exposera l’ensemble de ces résultats dans des communiqués de presse au moment de la tenue de ces congrès scientifiques.

Poxel s’appuie sur son expertise unique du développement dans le métabolisme pour faire avancer un portefeuille de produits véritablement innovants, concentré actuellement sur le diabète de type 2. Notre produit le plus avancé, premier d’une nouvelle classe thérapeutique, l’Imeglimine, cible le dysfonctionnement mitochondrial. L’Imeglimine a terminé avec succès son développement de phase 2 aux les États-Unis et en Europe et est entré en développement clinique chez des sujets japonais. Nous avançons notre deuxième programme, le PXL770, un activateur direct de l’AMPK, jusqu’à la preuve du concept clinique. Nous générerons de la croissance grâce à des partenariats stratégiques et le développement de notre portefeuille. (Euronext : POXEL, www.poxel.com)

Gretchen Schweitzer ou Anca Alexandru
aalexandru@macbiocom.com