Poxel Provides YE15 Cash and Turnover Figures

Lyon, France, January 28, 2016 - POXEL SA (Euronext – POXEL - FR0012432516), a biopharmaceutical company focused on the development of innovative drugs to treat type 2 diabetes, today announced its cash position and its turnover for the fiscal year 2015.

As of December 31st, 2015, the cash and cash equivalents amounted to €42.4 million* compared to €10.3 million on December 31st, 2014.

As expected, Poxel did not generate significant revenues in 2015.

These figures are consistent with the Company’s expectations and its growth strategy, which remains focused on the clinical development of its diabetes drug candidates Imeglimin and PXL770.

*unaudited

Next financial press release: Year Full-Year Financial Statement, March 31st, 2016

Poxel uses its unique development expertise in metabolism to advance a pipeline of truly novel products currently focused on type 2 diabetes. Our first-in-class lead product, Imeglimin, targeting mitochondrial dysfunction, has successfully completed Phase 2 development in the US and EU and has entered clinical development in Japan. We are advancing our second program, PXL770, a direct AMPK activator, through clinical proof-of-concept. We will generate further growth through strategic partnerships and pipeline development. (Euronext: POXEL, www.poxel.com)

Stephanie May or Gretchen Schweitzer
+49 89 2424 3494 or + 49 172 861 8540

Poxel annonce sa position de trésorerie et son chiffre d’affaires 2015

Lyon, France, le 28 janvier, 2016 - POXEL SA (Euronext : POXEL - FR0012432516), société biopharmaceutique développant des médicaments innovants pour traiter le diabète de type 2, annonce aujourd'hui sa position de trésorerie et son chiffre d'affaires pour l’exercice 2015.

Au 31 décembre 2015, la trésorerie et les équivalents de trésorerie s'élevaient à 42,4 millions d’euros* par rapport à 10,3 millions d’euros au 31 décembre 2014.

Comme attendu, Poxel n’a pas généré de chiffre d’affaires significatif en 2015.

Ces chiffres sont conformes aux prévisions de la société et permettent de soutenir fortement sa stratégie de croissance axée sur le développement clinique de ses candidats-médicaments contre le diabète : Iméglimine et PXL770.

Note (*) : non audité

Prochain communiqué financier
Résultats financiers 2015 le 31 mars 2016

Poxel s’appuie sur son expertise unique du développement dans le métabolisme pour développer et valoriser un portefeuille de produits véritablement innovants, concentré actuellement sur le diabète de type 2. Le produit le plus avancé, premier d’une nouvelle classe thérapeutique, l’Iméglimine, cible le dysfonctionnement mitochondrial. L’Iméglimine a terminé avec succès son développement de phase 2 aux États-Unis et en Europe et est entré en développement clinique au Japon. Le deuxième programme de Poxel, le PXL770, un activateur direct de l’AMPK, est développé jusqu’à la preuve du concept clinique. Poxel entend générer de la croissance grâce à des partenariats stratégiques et le développement de son portefeuille. (Euronext : POXEL, www.poxel.com)