Poxel to Present at 28th Annual ROTH Conference

Lyon, France, March 4, 2016 - POXEL SA (Euronext – POXEL - FR0012432516), a biopharmaceutical company focused on the development of innovative drugs to treat type 2 diabetes, today announced that the Company will make a presentation at the 28th Annual ROTH Conference to be held on March 13 - 16, 2016 at the Ritz Carlton Hotel, Dana Point, California.

The Company’s management will present on Tuesday, March 15, 2016 at 12:00 p.m. PT / 3:00 p.m. EST/ 9:00 p.m. CET.

The simultaneous live webcast, including a slide presentation, can be accessed by logging onto http://wsw.com/webcast/roth30/register.aspx?conf=roth30&page=poxel.pa&url=http://wsw.com/webcast/roth30/poxel.pa/index.aspx or on the Poxel website at www.poxel.com. A replay of the webcast will be available on Poxel’s website shortly after the conclusion of the call and will be archived there for 30 days following the call.

Poxel uses its unique development expertise in metabolism to advance a pipeline of truly novel products currently focused on type 2 diabetes. Our first-in-class lead product, Imeglimin, targeting mitochondrial dysfunction, has successfully completed Phase 2 development in the US and EU and has started Phase 2b development in Japanese patients. We are advancing our second program, PXL770, a direct AMPK activator, through clinical proof-of-concept. We will generate further growth through strategic partnerships and pipeline development. (Euronext: POXEL, www.poxel.com)

+49 89 2424 3494 or + 49 172 861 8540

Poxel invité à la 28ème conférence annuelle de la banque ROTH

Lyon, France, 4 mars 2016 - POXEL SA (Euronext : POXEL - FR0012432516), société biopharmaceutique développant des médicaments innovants pour traiter le diabète de type 2, annonce aujourd’hui que la société fera une présentation à la 28ème conférence ROTH qui se tiendra du 13 au 16 mars 2016 à l’hôtel Ritz Carlton de Dana Point, Californie, aux États-Unis.

La direction de la Société interviendra mardi 15 mars 2016 à midi (temps pacifique) / 15h00 (heure côte Est) / 21:00h (heure de Paris).

Le webcast en direct comportera une présentation et sera accessible se connectant ici ou sur le site internet de Poxel. Une diffusion différée du webcast sera rapidement disponible sur le site internet de Poxel après la fin de la diffusion et sera archivée pendant 30 jours suivant l’évènement.

Poxel s’appuie sur son expertise unique du développement dans le métabolisme pour faire avancer un portefeuille de produits véritablement innovants, concentré actuellement sur le diabète de type 2. Notre produit le plus avancé, premier d’une nouvelle classe thérapeutique, l’Iméglimine, cible le dysfonctionnement mitochondrial. L’Iméglimine a terminé avec succès son développement de phase 2 aux les États-Unis et en Europe et est entré en développement clinique chez des sujets japonais. Nous avançons notre deuxième programme, le PXL770, un activateur direct de l’AMPK, jusqu’à la preuve du concept clinique. Poxel entend générer de la croissance grâce à des partenariats stratégiques et le développement de son portefeuille. (Euronext : POXEL, www.poxel.com)

Gretchen Schweitzer ou Stéphanie May
+49 89 2424 3494 ou + 49 172 861 8540