Poxel Provides 1Q16 Cash Figures

Lyon, France, May 5, 2016 - POXEL SA (Euronext – POXEL - FR0012432516), a biopharmaceutical company focused on the development of novel products to treat type 2 diabetes, today announced its cash position for the first quarter 2016.

As of March 31, 2016, unaudited cash and cash equivalents were €37.3 million, as compared to €32.8 million as of March 31, 2015.

As expected, Poxel did not generate significant revenues in either the first quarter of 2016 or 2015.

These figures are consistent with the Company’s expectations and its growth strategy, which remains focused on the clinical development of its diabetes drug candidates Imeglimin and PXL770.
Next financial press release: first half 2016 cash position expected on July 15, 2016

Poxel uses its development expertise in metabolism to advance a pipeline of drug candidates focused on the treatment of type 2 diabetes. We have successfully completed our Phase 2 trials for our first-in-class lead product, Imeglimin, which targets mitochondrial dysfunction, in the U.S. and EU and have entered Phase 2b clinical development in Japanese patients. We are advancing our second program, PXL770, a direct AMPK activator. We intend to generate further growth through strategic partnerships and pipeline development. (Euronext: POXEL, www.poxel.com)

+49 89 2424 3494 or + 49 175 571 1562

Poxel annonce sa position de trésorerie pour le 1er trimestre 2016

Lyon, France, 4 mai 2016 - POXEL SA (Euronext : POXEL - FR0012432516), société biopharmaceutique développant des produits innovants pour traiter le diabète de type 2, annonce aujourd'hui sa position de trésorerie pour le premier trimestre 2016.

Au 31 mars 2016, la trésorerie (non auditée) et les équivalents de trésorerie s'élevaient à 37,3 millions d’euros contre 32,8 millions d’euros au 31 mars 2015.

Comme attendu, Poxel n'a pas généré de chiffre d'affaires sur le premier trimestre 2016, de même qu’au premier trimestre 2015.

Ces chiffres sont conformes aux prévisions de la société et supportent sa stratégie de croissance axée sur le développement clinique de ses candidats-médicaments contre le diabète : Iméglimine et PXL770.

Prochain communiqué : chiffre d’affaires et position de trésorerie au 30 juin 2016, le 15 juillet 2016.

Poxel s’appuie sur son expertise unique du développement dans le métabolisme pour faire avancer un portefeuille de produits véritablement innovants, concentré actuellement sur le diabète de type 2. Notre produit le plus avancé, premier d’une nouvelle classe thérapeutique, l’Iméglimine, cible le dysfonctionnement mitochondrial. L’Iméglimine a terminé avec succès son développement de phase 2 aux les États-Unis et en Europe et est entré en développement clinique chez des sujets japonais. Nous avançons notre deuxième programme, le PXL770, un activateur direct de l’AMPK, jusqu’à la preuve du concept clinique. Poxel entend générer de la croissance grâce à des partenariats stratégiques et le développement de son portefeuille.

+49 89 2424 3494 ou + 49 175 571 1562