Poxel to Present Imeglimin Data at the American Diabetes Association’s 76th Scientific Sessions

Lyon, France, May 17, 2016 - POXEL SA (Euronext – POXEL - FR0012432516), a biopharmaceutical company focused on the development of innovative drugs to treat type 2 diabetes, today announced that two abstracts have been accepted for poster presentations, which include a moderated poster discussion session, at the American Diabetes Association’s 76th Scientific Sessions, held June 10 – 14 in New Orleans, Louisiana.

Poster Information

Abstract #1197-P
Title: “Imeglimin Improves Insulin Sensitivity in an Adult STZ Rat Model”
Session Name: 12-E Clinical Therapeutics/New Technology–Oral Agents

Abstract #1081-P
Title: “Imeglimin Increases Insulin Secretion in Response to Glucose as a Unique Mechanism of Action Depending on NAD Synthesis”
Session Name: 12-E Clinical Therapeutics/New Technology–Oral Agents
Date, Time & Location: Sunday, June 12, 2016, 12:00 PM - 2:00 PM, the Poster Hall. In addition, this poster has also been selected to be showcased in the moderated poster discussion session “The Oral Agent Pipeline – Which Will Be the Next New Class of Therapies?” on Monday, June 13, 2016 1:00 PM - 2:00 PM.

Poxel will announce the results through a press release right after the data presentations.

Imeglimin is the first in a new chemical class of oral anti-diabetic agents, the Glimins. Imeglimin acts on three main target organs involved in glucose homeostasis: the liver, muscle, and the pancreas. Imeglimin’s unique mechanism of action targets the mitochondrial bioenergetics. This distinct mode of action compared to existing treatments for type 2 diabetes makes Imeglimin a prime candidate in monotherapy and to complement other treatments such as metformin or sitagliptin.

Poxel uses its development expertise in metabolism to advance a pipeline of drug candidates focused on the treatment of type 2 diabetes. We have successfully completed our Phase 2 trials for our first-in-class lead product, Imeglimin, which targets mitochondrial dysfunction, in the U.S. and EU and have entered Phase 2b clinical development in Japanese patients. We are advancing our second program, PXL770, a direct AMPK activator, which is in Phase 1 development. We intend to generate further growth through strategic partnerships and pipeline development. (Euronext: POXEL, www.poxel.com)

+49 89 2424 3494 or + 49 175 571 1562

Poxel présentera des données précliniques sur l’Imeglimine lors du 76e Congrès de l’American Diabetes Association (ADA)

Lyon, France, le 17 mai 2016 - POXEL SA (Euronext : POXEL - FR0012432516), société biopharmaceutique développant des produits innovants pour traiter le diabète de type 2, annonce qu’elle présentera au travers de deux posters des données précliniques sur l’Imeglimine, à l’occasion du 76e Congrès de l'American Diabetes Association (ADA) qui aura lieu du 10 au 14 juin 2016 à la Nouvelle Orléans, Louisiane, États-Unis. Une discussion modérée spécifique est également prévue autour de la présentation des données.

Informations sur les posters

Abstract #1197-P
Titre : “Imeglimin Improves Insulin Sensitivity in an Adult STZ Rat Model”
Nom de la session : 12-E Clinical Therapeutics/New Technology–Oral Agents
Date, heure et lieu : dimanche, 12 juin 2016, 12h – 14h, Poster Hall

Abstract #1081-P
Titre : “Imeglimin Increases Insulin Secretion in Response to Glucose as a Unique Mechanism of Action Depending on NAD Synthesis”
Nom de la session : 12-E Clinical Therapeutics/New Technology–Oral Agents
Date, heure et lieu : dimanche, 12 juin 2016, 12h – 14h, Poster Hall. En complément, ce poster a également été sélectionné pour une discussion au cours de la session de discussion modérée dédiée “The Oral Agent Pipeline – Which Will Be the Next New Class of Therapies?” lundi 13 juin 2016 de 13h à 14h.

Poxel annoncera les résultats dans un communiqué dédié après la présentation de ces données.

A propos de l’Iméglimine

L’Iméglimine est le premier représentant d'une nouvelle classe chimique d’agents anti- diabétiques oraux , les Glimines. L’Iméglimine agit sur les trois principaux organes impliqués dans l'homéostasie du glucose : le foie , les muscles et le pancréas . Le mécanisme d’action unique de l’Iméglimine cible la bioénergétique mitochondriale . Ce mode d'action distinct de celui des traitements existants pour le diabète de type 2 fait de l’Iméglimine un candidat de choix en monothérapie et en complément d'autres traitements tels que la metformine ou la sitagliptine.

Poxel s’appuie sur son expertise unique du développement dans le métabolisme pour faire avancer un portefeuille de produits véritablement innovants, concentré actuellement sur le diabète de type 2. Notre produit le plus avancé, premier d’une nouvelle classe thérapeutique, l’Iméglimine, cible le dysfonctionnement mitochondrial. L’Iméglimine a terminé avec succès son développement de phase 2 aux les États-Unis et en Europe et est entré en développement clinique chez des sujets japonais. Nous avançons notre deuxième programme, le PXL770, un activateur direct de l’AMPK, jusqu’à la preuve du concept clinique. Poxel entend générer de la croissance grâce à des partenariats stratégiques et le développement de son portefeuille.

Gretchen Schweitzer ou Stephanie May
+49 89 2424 3494 ou + 49 175 571 1562