Poxel Provides 1H16 Cash and Turnover Figures

Lyon, France, July 12, 2016 - POXEL SA (Euronext – POXEL - FR0012432516), a biopharmaceutical company focused on the development of innovative drugs to treat type 2 diabetes, today announced its cash position and its turnover for the first half 2016.

As of June 30th, 2016, cash and cash equivalents were €32.1 million compared to €29.5 million on June 30th, 2015.

As expected, Poxel did not generate revenues in the first half of 2016.

These figures are consistent with the Company’s expectations and its growth strategy, which remains focused on the clinical development of its diabetes drug candidates Imeglimin and PXL770.

Next financial press release: First half financial results and corporate update, September 12th, 2016

Poxel uses its development expertise in metabolism to advance a pipeline of drug candidates focused on the treatment of type 2 diabetes. We have successfully completed our Phase 2 trials for our first-in-class lead product, Imeglimin, which targets mitochondrial dysfunction, in the U.S. and EU and have entered Phase 2b clinical development in Japanese patients. We are advancing our second program, PXL770, a direct AMPK activator, which is in Phase 1 development. We intend to generate further growth through strategic partnerships and pipeline development. (Euronext: POXEL, www.poxel.com)

+49 89 2424 3494 or + 49 175 571 1562

Poxel annonce sa position de trésorerie pour le 1er semestre 2016

Lyon, France, le 12 juillet 2016 - POXEL SA (Euronext : POXEL - FR0012432516), société biopharmaceutique développant des produits innovants pour traiter le diabète de type 2, annonce aujourd'hui sa position de trésorerie pour le premier semestre 2016.

Au 30 juin 2016, la trésorerie et les équivalents de trésorerie s'élevaient à 32,1 millions d’euros contre 29,5 millions d’euros au 30 juin 2015.

Comme attendu, Poxel n'a pas généré de chiffre d'affaires sur le premier semestre 2016.

Ces chiffres sont conformes aux prévisions de la société et supportent sa stratégie de croissance axée sur le développement clinique de ses candidats-médicaments contre le diabète : Iméglimine et PXL770.

Prochain communiqué : résultats financiers du premier semestre 2016 et mise à jour des derniers développements, le 12 septembre 2016.

Poxel s’appuie sur son expertise unique du développement dans le métabolisme pour faire avancer un portefeuille de produits véritablement innovants, concentré actuellement sur le diabète de type 2. Notre produit le plus avancé, premier d’une nouvelle classe thérapeutique, l’Iméglimine, cible le dysfonctionnement mitochondrial. L’Iméglimine a terminé avec succès son développement de Phase 2 aux les États-Unis et en Europe et est entré en développement clinique chez des sujets japonais. Nous avançons notre deuxième programme, le PXL770, un activateur direct de l’AMPK, actuellement en Phase 1 de développement clinique. Poxel entend générer de la croissance grâce à des partenariats stratégiques et le développement de son portefeuille.

Gretchen Schweitzer ou Stephanie May
+49 89 2424 3494 ou + 49 175 571 1562