Poxel to Present New Imeglimin and PXL770 Data at the 52nd European Association for the Study of Diabetes Annual Meeting

Lyon, France, September 6, 2016 - POXEL SA (Euronext – POXEL - FR0012432516), a biopharmaceutical company focused on the development of innovative drugs to treat type 2 diabetes, today announced that three abstracts have been accepted for presentations, which include two poster presentations and one oral presentation, at the 52nd European Association for the Study of Diabetes Annual meeting, to be held September 12th – 16th in Munich, Germany.

Poster and Oral Presentation Information

Poster # 717
Title: “Imeglimin Improves Vascular Dysfunction in Type 2 Diabetes Animal Models
Session Name: PS 063 Novel agents
Date, Time & Location: Wednesday, September 14, 2016, 12:00 PM, Poster Hall

Poster # 724
Title: PXL770, a Novel Direct AMPK Activator, Inhibits Hepatic de novo Lipogenesis for the Treatment of Metabolic Disorders
Session Name: PS 063 Novel agents
Date, Time & Location: Wednesday, September 14, 2016, 12:50 PM, Poster Hall

Oral Presentation # 113
Title:  PXL770, a Novel Direct AMPK Activator, Improves Metabolic Disorders in Diet Induced Mice Model of Obesity and Diabetes
Session Name: OP 19 Diabetes drugs of the future
Date, Time & Location: Wednesday, September 14, 2016, 3:30 PM, Minkowski Hall

Poxel will announce the results through a press release after the presentations.

Imeglimin is the first in a new chemical class of oral anti-diabetic agents, the Glimins. Imeglimin acts on three main target organs involved in glucose homeostasis: the liver, muscle, and the pancreas. Imeglimin’s unique mechanism of action targets the mitochondria bioenergetics. This distinct mode of action compared to existing treatments for type 2 diabetes makes Imeglimin a prime candidate in monotherapy and to complement other treatments such as metformin or sitagliptin.

About PXL770

PXL770 directly activates adenosine monophosphate-activated protein kinase (AMPK), an enzyme that acts as an energy sensor and regulator, maintaining cellular homeostasis, thus playing an important role in the management of diabetes. In addition to its anti-diabetic properties, PXL770 has the potential to treat lipid-related abnormalities, which are present in a vast majority of diabetic patients and are the cause of cardiovascular incidents among this population, as well as other metabolic disorders.

Poxel uses its development expertise in metabolism to advance a pipeline of drug candidates focused on the treatment of type 2 diabetes. We have successfully completed our Phase 2 trials for our first-in-class lead product, Imeglimin, which targets mitochondrial dysfunction, in the United States and Europe and have fully enrolled a Phase 2b clinical study in Japan. Our second program, PXL770, a direct AMPK activator, is in Phase 1 development. We intend to generate further growth through strategic partnerships and pipeline development. (Euronext: POXEL, www.poxel.com)

+49 89 2424 3494 or + 49 175 571 1562

Poxel présentera de nouvelles données sur l’Iméglimine et le PXL770 lors du 52ème Congrès Annuel de l’Association Européenne pour l’Étude du Diabète

Lyon, France, le 6 septembre 2016 - POXEL SA (Euronext : POXEL - FR0012432516), société biopharmaceutique développant des produits innovants pour traiter le diabète de type 2, annonce trois présentations dont deux posters et une présentation orale, à l’occasion du 52ème congrès annuel de l’Association Européenne pour l’Étude du Diabète (European Association for the Study of Diabetes) qui aura lieu du 12 au 16 septembre 2016 à Munich en Allemagne.

Information sur les posters et la présentation orale

Poster n°717
Titre : « L’Imeglimine améliore la dysfonction vasculaire chez des modèles animaux diabétiques de Type 2»
Nom de la séance : Les nouveaux agents PS 063
Date, Heure et lieu : mecredi 14 septembre 2016 à 12h00, Hall des posters

Poster n°724
Titre : « Le PXL770, un nouvel activateur direct d’AMPK, inhibe la lipogénèse hépatique pour le traitement des troubles métaboliques»
Nom de la séance : Les nouveaux agents PS 063
Date, Heure et lieu : mecredi 14 septembre 2016 à 12h50, Hall des posters

Présentation orale n°113
Titre : « Le PXL770, un nouvel activateur direct d’AMPK, améliore les désordres métaboliques chez un modèle de souris obèse et diabétique»
Nom de la séance : les traitements du diabète du futur OP 19
Date, Heure et lieu : mecredi 14 septembre 2016 à 15h30, Minkowski Hall

Poxel annoncera les résultats par communiqué de presse suite aux présentations.

À propos de l’Iméglimine

L’Iméglimine est le premier représentant d'une nouvelle classe chimique d’agents antidiabétiques oraux, les Glimines. L’Iméglimine agit sur les trois principaux organes impliqués dans l'homéostasie du glucose : le foie, les muscles et le pancréas. Le mécanisme d’action unique de l’Iméglimine cible la bioénergétique mitochondriale. Ce mode d'action distinct de celui des traitements existants pour le diabète de type 2 fait de l’Iméglimine un candidat de choix en monothérapie et en complément d'autres traitements tels que la metformine ou la sitagliptine.

À propos du PXL770

Le PXL770 active directement la protéine kinase AMP (adenosine monophosphate-activated protein kinase ou AMPK), une enzyme agissant comme un senseur et un régulateur de l’énergie, pour maintenir l’homéostase de la cellule, donc jouant un rôle important dans le traitement du diabète de type 2. En plus de ses propriétés antidiabétiques, le PXL770 a le potentiel de traiter les anomalies lipidiques en lien avec le diabète, anomalies présentes dans une vaste majorité de patients diabétiques et causes d’accidents cardiovasculaires parmi ces patients.

Poxel s’appuie sur son expertise du développement dans le métabolisme pour développer et valoriser un portefeuille de produits véritablement, concentré actuellement sur le diabète de type 2. Nous avons terminé le développement de phase 2 aux États-Unis et en Europe de notre produit le plus avancé, l’Iméglimine, premier d’une nouvelle classe thérapeutique ciblant le dysfonctionnement mitochondrial, et qui est entré en développement clinique de phase 2b chez des patients japonais. Nous poursuivons le développement de notre 2ème programme, le PXL770, un activateur direct de l’AMPK. Nous entendons générer de la croissance grâce à des partenariats stratégiques et le développement de notre portefeuille.

+49 89 2424 3494 ou + 49 175 571 1562