Poxel to Present at the 18th Annual Rodman & Renshaw Global Investment Conference
September 11-13th, 2016

Lyon, France, September 6, 2016 - POXEL S.A. (Euronext – POXEL - FR0012432516), a biopharmaceutical company focused on the development of innovative treatments for type 2 diabetes, today announced that it will be featured as a presenting company at the 18th Annual Rodman & Renshaw Global Investment Conference, sponsored by H.C. Wainwright & Co., LLC. The conference is being held on September 11-13, 2016, at Lotte New York Palace Hotel in New York City.

Noah Beerman, President of US Operations and Executive Vice President of Business Development, will provide an overview of Poxel’s business on Tuesday, September 13th at 5:05-5:30 pm in the Roswell room located on the 4th Floor and will be available to participate in one-on-one meetings with investors who are registered to attend the conference.

The presentation will be webcast live. To access the webcast, please visit www.rodmanevents.com. The webcast replay will remain available for 90 days following the live presentation.

Poxel uses its development expertise in metabolism to advance a pipeline of drug candidates focused on the treatment of type 2 diabetes. We have successfully completed our Phase 2 trials for our first-in-class lead product, Imeglimin, which targets mitochondrial dysfunction, in the United States and Europe and have fully enrolled a Phase 2b clinical study in Japan. Our second program, PXL770, a direct AMPK activator, is in Phase 1 development. We intend to generate further growth through strategic partnerships and pipeline development. (Euronext: POXEL)

Poxel présentera ses activités à la 18e Conférence Annuelle de Rodman & Renshaw du 11 au 13 septembre 2016

Lyon, France, le 6 septembre 2016 - POXEL SA (Euronext : POXEL - FR0012432516), société biopharmaceutique développant des produits innovants pour traiter le diabète de type 2, annonce sa participation, parmi d’autres sociétés, à la 18e Conférence Annuelle d’Investissement Global organisée par Rodman & Renshaw, sponsorisée par H.C. Wainwright & Co, LLC. La conférence se tiendra du 11 au 13 septembre 2016 au Lotte New York Palace Hotel à New York.

Noah Beerman, Président des opérations aux Etats-Unis et Vice Président Business Development, présentera les activités de Poxel le mardi 13 septembre 2016 de 17h05 à 17h30 dans la salle Roswell, située au 4e étage, et sera disponible pour participer à des entretiens personnels avec des investisseurs qui sont présents pour assister à la conférence.

La présentation sera diffusée en live sur Internet. Pour accéder à la diffusion en live, rendez vous sur www.rodmanevents.com. La rediffusion en live restera disponible lors des 90 jours suivant la présentation.

Poxel s’appuie sur son expertise du développement dans le métabolisme pour développer et valoriser un portefeuille de produits véritablement, concentré actuellement sur le diabète de type 2. Nous avons terminé le développement de phase 2 aux États-Unis et en Europe de notre produit le plus avancé, l’Iméglimine, premier d’une nouvelle classe thérapeutique ciblant le dysfonctionnement mitochondrial, et qui est entré en développement clinique de phase 2b chez des patients japonais. Nous poursuivons le développement de notre 2ème programme, le PXL770, un activateur direct de l’AMPK. Nous entendons générer de la croissance grâce à des partenariats stratégiques et le développement de notre portefeuille.

Gretchen Schweitzer ou Stephanie May
+49 89 2424 3494 ou + 49 175 571 1562