Poxel Announces Participation in Two Upcoming Investor Conferences

Lyon, France, November 9, 2016 - POXEL S.A. (Euronext – POXEL - FR0012432516), a biopharmaceutical company focused on the development of innovative treatments for type 2 diabetes, today announced that it will be featured as a presenting company at the Jefferies 2016 London Healthcare Conference and will be available for meetings at the Oppenheimer 2016 Life Sciences Summit. The Jefferies 2016 London Healthcare Conference is being held from November 16-17th at The Waldorf Hilton Hotel in London and the Oppenheimer 2016 Life Sciences Summit will be held on November 29th at the Sofitel Hotel in New York City.

Thomas Kuhn, CEO of Poxel, will provide an overview of the Company's business at the Jefferies 2016 London Healthcare Conference on Wednesday, November 16th at 1:20 pm GMT and will be available to participate in one-on-one meetings with investors. The Company’s management team will also be available for one-on-one meetings at the Oppenheimer 2016 Life Sciences Summit on November 29th.

The presentation will be webcast live. To access the webcast, please visit the following link http://wsw.com/webcast/jeff100/poxel.pa. The webcast replay will remain available for 90 days following the live presentation.

Poxel uses its development expertise in metabolism to advance a pipeline of drug candidates focused on the treatment of type 2 diabetes. We have successfully completed our Phase 2 trials for our first-in-class lead product, Imeglimin, which targets mitochondrial dysfunction, in the U.S. and EU and have fully enrolled a Phase 2b clinical study in Japan. Our second program, PXL770, a direct AMPK activator, is in Phase 1 development. We intend to generate further growth through strategic partnerships and pipeline development. (Euronext: POXEL, www.poxel.com)

+49 89 2424 3494 or + 49 175 571 1562

Poxel annonce sa participation à deux conférences investisseurs

Lyon, France, le 9 novembre, 2016 - POXEL S.A. POXEL SA (Euronext : POXEL - FR0012432516), société biopharmaceutique développant des produits innovants pour traiter le diabète de type 2, annonce sa participation aux conférences Jefferies London Healthcare 2016 et Oppenheimer Life Sciences Summit 2016. La conférence Jefferies London Healthcare 2016 se tiendra les 16 et 17 novembre à l’hôtel Waldorf Hilton de Londres, et la conférence Oppenheimer Life Sciences Summit 2016 aura lieu le 29 novembre à l’hôtel Sofitel de New York.

Thomas Kuhn, Directeur Général de Poxel, présentera les activités de la Société à la conférence Jefferies London Healthcare 2016, le 16 novembre à 13h20, heure de Londres, et sera disponible pour s’entretenir avec des investisseurs dans le cadre de rendez-vous individuels. Les investisseurs pourront également rencontrer l’équipe de direction lors d’entretiens individuels à l’occasion du Oppenheimer Life Sciences Summit 2016, le 29 novembre.

La présentation sera diffusée en live sur Internet. Pour accéder à la diffusion en live, rendez vous sur
http://wsw.com/webcast/jeff100/poxel.pa. La rediffusion en live sera disponible pendant 90 jours après la présentation.

Poxel s’appuie sur son expertise du développement dans le métabolisme pour développer et valoriser un portefeuille de candidats médicaments, concentré actuellement sur le diabète de type 2. Nous avons terminé le développement de phase 2 aux États-Unis et en Europe de notre produit le plus avancé, l’Iméglimine, premier d’une nouvelle classe thérapeutique ciblant le dysfonctionnement mitochondrial, et qui est entré en développement clinique de phase 2b chez des patients japonais. Nous poursuivons le développement de notre 2ème programme, le PXL770, un activateur direct de l’AMPK. Nous entendons générer de la croissance grâce à des partenariats stratégiques et le développement de notre portefeuille.

Senior Vice President, IR and Public Relations

+49 89 2424 3494 ou + 49 175 571 1562