Poxel to Present New Imeglimin Data Demonstrating Beta Cell Function Preservation at the 14th Annual World Congress on Insulin Resistance, Diabetes & Cardiovascular Disease

Lyon, France, November 21, 2016 - POXEL SA (Euronext – POXEL - FR0012432516), a biopharmaceutical company focused on the development of innovative drugs to treat type 2 diabetes, today announced that an Imeglimin abstract has been accepted for a poster presentation and oral presentation at the 14th Annual World Congress on Insulin Resistance, Diabetes & Cardiovascular Disease (WCIRDC), which is being held on December 1-3, 2016, at the Hilton Universal City Hotel in Los Angeles, California.

Imeglimin Poster Information

Poster # 00084
Title: “Imeglimin Preserves Beta Cell Function and Mass in Male Zucker Diabetic Fatty Rats” Session Name: 2016 Poster Session of the WCIRDC
Date, Time & Location: Thursday, December 1, 2016, at 12:15-1:30 PM and 7:30-8:30 PM PT, Ballroom AB

Imeglimin Oral Presentation Information

Title: “Imeglimin Preserves Beta Cell Function and Mass in Male Zucker Diabetic Fatty Rats (#00084)”
Session Name: Abstract Oral Presentation Session
Date, Time & Location: Friday, December 2, 2016, at 6:30-8:00 PM PT, ‘HIRO’ room located at the Lobby Level

Poxel will announce the results through a press release after the poster presentation.

Imeglimin is the first in a new chemical class of oral anti-diabetic agents, the Glimins. Imeglimin acts on the three main target organs involved in glucose homeostasis: the liver, muscle, and the pancreas. Imeglimin has a unique mechanism of action that targets mitochondrial bioenergetics. This has the potential for glucose lowering benefits, as well as the potential to prevent endothelial dysfunction, which can provide protective effects on micro- and macro-vascular defects induced by diabetes, and benefits on beta cell protection and function, which can delay disease progression. This distinct mode of action compared to existing treatments for type 2 diabetes makes Imeglimin a prime candidate in monotherapy and to complement other treatments such as metformin or sitagliptin.
Imeglimin has completed Phase 2 development in over 850 subjects in the US and EU and is currently being studied in a 300-patient Phase 2b clinical trial in Japan.

Poxel uses its development expertise in metabolism to advance a pipeline of drug candidates focused on the treatment of type 2 diabetes. We have successfully completed our Phase 2 clinical program for our first-in-class lead product, Imeglimin, which targets mitochondrial dysfunction, in the U.S. and EU and have fully enrolled a Phase 2b clinical study in Japan. Our second program, PXL770, a direct AMPK activator, is in Phase 1 development. We intend to generate further growth through strategic partnerships and pipeline development. Euronext: POXEL, www.poxel.com

Senior Vice President, IR and Public Relations

Stephanie May or Gretchen Schweitzer
+49 89 2424 3494 or + 49 175 571 1562

Poxel présentera de nouvelles données sur l’Imeglimine lors d’un congrès majeur

Ces nouvelles données démontrant la préservation de la fonction des cellules bêta par l’Imeglimine seront présentées lors du 14e congrès mondial sur l’insulinorésistance, le diabète et les maladies cardiovasculaires

Lyon, France, le 21 novembre 2016 - POXEL SA (Euronext – POXEL - FR0012432516), société biopharmaceutique développant des produits innovants pour traiter le diabète de type 2, annonce aujourd’hui une présentation orale ainsi qu’un poster lors d’un nouvel abstract sur l’Imeglimine, à l’occasion du 14e congrès mondial sur l’insulinorésistance, le diabète et les maladies cardiovasculaires (WCIRDC), qui se tiendra du 1er au 3 décembre 2016 à l’Hilton Universal City Hotel de Los Angeles.

Informations sur le poster de l’Imeglimine

Poster # 00084
Titre : “Imeglimin Preserves Beta Cell Function and Mass in Male Zucker Diabetic Fatty Rats”
Nom de la session : 2016 Poster Session of the WCIRDC
Date, heure et lieu : jeudi 1er décembre 2016, 12h15-13h15 et 19h30-20h30, Ballroom AB

Informations sur la présentation orale de l’Imeglimine

Titre : “Imeglimin Preserves Beta Cell Function and Mass in Male Zucker Diabetic Fatty Rats (#00084)”
Nom de la session : Abstract Oral Presentation Session
Date, heure et lieu : vendredi 2 décembre 2016, 18h30-20h00, salle “HIRO“, au “Lobby level“

Poxel annoncera les résultats dans un communiqué dédié suite à la présentation.

A propos de l’Iméglimine

L’Iméglimine est le premier représentant d'une nouvelle classe chimique d’agents antidiabétiques oraux, les Glimines. L’Iméglimine agit sur les trois principaux organes cibles impliqués dans l'homéostasie du glucose : le foie, les muscles et le pancréas. L’Iméglimine a un mécanisme d’action unique qui cible la bioénergétique mitochondriale. Il en découle un effet potentiel réducteur de la glycémie, ainsi que le potentiel d’éviter la dysfonction endothéliale, qui peut avoir des effets protecteurs sur les complications micro et macrovasculaires induites par le diabète, et des bienfaits au niveau de la protection et de la fonction des cellules bêta, susceptibles de ralentir l'avancée de la maladie. Ce mode d'action distinct de celui des traitements existants pour le diabète de type 2 fait de l’Iméglimine un candidat de choix en monothérapie et en complément d'autres traitements tels que la metformine ou la sitagliptine. Plus de 850 patients ont participé au développement de Phase 2 de l’Iméglimine aux Etats-Unis et dans l’Union Européenne et un essai clinique de Phase 2b est en au cours au Japon, auprès de 300 sujets.

Poxel s’appuie sur son expertise du développement dans le métabolisme pour développer et valoriser un portefeuille de candidats médicaments, concentré actuellement sur le diabète de type 2. Nous avons terminé le développement de phase 2 aux États-Unis et en Europe de notre produit le plus avancé, l’Iméglimine, premier d’une nouvelle classe thérapeutique ciblant le dysfonctionnement mitochondrial, et qui est entré en développement clinique de phase 2b chez des patients japonais. Nous poursuivons le développement de notre 2ème programme, le PXL770, un activateur direct de l’AMPK. Nous entendons générer de la croissance grâce à des partenariats stratégiques et le développement de notre portefeuille.

Senior Vice President, IR and Public Relations

+49 89 2424 3494 ou + 49 175 571 1562