Poxel Announces CFO Departure

Lyon, France, December 2, 2016 - POXEL SA (Euronext – POXEL - FR0012432516), a biopharmaceutical company focused on the development of innovative treatments for type 2 diabetes, today announced that Eric Massou, Poxel’s Chief Financial Officer (CFO) has resigned to pursue another professional opportunity. Poxel has identified a new CFO, and an announcement will be made during the first quarter of 2017.

"We would like to thank Eric for his dedicated service to Poxel and the contributions he made to the Company," said Thomas Kuhn, Chief Executive Officer of Poxel. "We wish him the very best in his future endeavors."

“We thank Eric for his considerable efforts during this important period in Poxel’s growth and development,” said Pascale Boissel, Board Member and Chair of the Audit Committee of Poxel. “We wish him well in the next stage of his career.”

About Poxel

Poxel uses its development expertise in metabolism to advance a pipeline of drug candidates focused on the treatment of type 2 diabetes. We have successfully completed our Phase 2 clinical program for our first-in-class lead product, Imeglimin, which targets mitochondrial dysfunction, in the U.S. and EU and have fully enrolled a Phase 2b clinical study in Japan. Our second program, PXL770, a direct AMPK activator, is in Phase 1 development. We intend to generate further growth through strategic partnerships and pipeline development. (Euronext: POXEL, www.poxel.com)

Senior Vice President, IR and Public Relations

+49 89 2424 3494 or +49 175 571 1562

Poxel annonce le départ de son Directeur Financier

Lyon, France, le 22 décembre 2016
 - POXEL SA (Euronext – POXEL - FR0012432516), société biopharmaceutique développant des produits innovants pour traiter le diabète de type 2, annonce ce jour le départ d’Éric Massou, Directeur Financier, qui a démissionné pour se consacrer à de nouvelles opportunités professionnelles. Poxel a procédé à l’identification d’un nouveau Directeur Financier, dont l’annonce sera faite au premier trimestre 2017.

« Nous tenons à remercier Eric Massou pour son engagement à l’égard de Poxel et la contribution qu’il a apportée à la Société » a déclaré Thomas Kuhn, Directeur Général de Poxel. « Nous lui souhaitons plein de succès dans ses projets futurs ».

« Nous sommes très reconnaissants envers Éric Massou pour l’ensemble des efforts réalisés au cours de ces dernières années, pendant une phase déterminante de croissance et de développement de Poxel », a déclaré Pascale Boissel, membre du Conseil d’administration et présidente du Comité d’Audit de Poxel. « Tous nos vœux de réussite l’accompagnent dans la poursuite de sa carrière ».

Poxel s’appuie sur son expertise du développement dans le métabolisme pour développer et valoriser un portefeuille de candidats médicaments, concentré actuellement sur le diabète de type 2. Nous avons terminé le développement de phase 2 aux États-Unis et en Europe de notre produit le plus avancé, l’Imeglimine, premier d’une nouvelle classe thérapeutique ciblant le dysfonctionnement mitochondrial, et qui est entré en développement clinique de phase 2b chez des patients japonais. Nous poursuivons le développement de notre 2ème programme, le PXL770, un activateur direct de l’AMPK. Nous entendons générer de la croissance grâce à des partenariats stratégiques et le développement de notre portefeuille.

Senior Vice President, IR and Public Relations

+49 89 2424 3494 ou +49 175 571 1562